Sunday, November 15, 2009

NOSTALGIA-MERU

BELOVED/ HANDSOME CUCU



ANAK KE 7 & TANAH @ SABAH



BUNGLOW @ KAKI Gunung LEDANG




TANAH @ MERU

23 tahun yang lalu... 1987..Meru cuma sebuah pekan terpencil
Sekarang Meru telah membangun pesat..menjadi bandar besar.
23 tahun yang lalu aku ada membina sebuah rumah di Jalan salleh
Rumah sederhana 3 bilik...
Pada 06/11/09 yang lalu aku dapat singgah di tempat yang dah 23 tahun
aku tinggalkan...segala galanya berubah..malah rumah yang aku bina pun dah diruntuhkan
bagi memberi laluan pembinaan rumah teres.
Andaikata 23 tahun yang lalu aku masih tinggal di Meru....apakah hasilnya sekarang...
Mungkin...dan mungkin....dan sebarang kemungkinan
Itulah kuasa Allah swt.
Kita cuma merancang...Allah sahaja yang menentukan.
Di takdirkan aku keluar dari Meru pada tahun 1989...maka terhasillah
apa yang aku ada/ berada /takada sekarang ni...Syukur Alhamdullilah..

No comments: