Thursday, December 23, 2010

LESS THE RUNSING - 6

Sound Trouble




Seorang lelaki bingai telah jumpa dengan doktor dan minta nasihat. "Doktor, saya ni runsing lah, ada masaalah sikit, saya rasa isteri saya tuli/pekak." kebelakangan ni, bila saya tanya, dia tak jawab... Macamana saya nak ubat pekak isteri saya?

Doktor itu menjawab, "awak cuba cara menguji pendengarannya dulu dengan Berdiri agak jauh dari dia dan tanya beberapa soalan .. Jika dia tidak menjawab, bergerak sedikit lebih dekat dan bertanya lagi. Terus mengulangi ini sampai dia menjawab. Kemudian awak akan dapat mengetahui betapa seriusnya pekak/tuli isteri awak."

Lelaki itu pulang ke rumah dan cuba cara yang doktor syorkan. Dia berjalan di pintu dan berkata, "Sayang, masak apa untuk makan malam ni?" Dia tidak mendengar jawapan, sehingga ia bergerak lebih dekat dengannya. "Sayang,masak apa untuk makan malam ni?" Masih tidak ada jawapan.Dalam hati berkata("teruk pekaknya..pekak badak gaknya") Ia mengulangi soalan yang sama beberapa kali, sampai ia berdiri hanya bersebelahan isterinya.

Isterinya merenung dan bengis menjawab, "Untuk kali kesebelas, saya jawab ni, saya kata saya masak asam pedas untuk makan malam ni..... abang ni dah tebiat ke...?

No comments: